program

Varje dag kommer att starta med promenad eller jogg följt av morgonrörelse av något slag. Sedan erbjuds det tre pass till varje dag. Självklart väljer du själv vad och vilka pass du vill vara med på.

Vi kombinerar löpning, på alla nivåer, med styrke- och återhämtningspass såsom PT Small Group, Soma Move, Soma Mind, Soma Slow, Yinyoga. Allt utgår från deltagarnas olika nivåer.

Löpningen sker i naturreservatet, som vi har precis utanför hotellet, på stranden och en längre tur runt omgivningen, även ett roligt pass på friidrottsarenan blir det. Vi kör löpskolning, olika intervallpass och backträning. Vi övar på löpning i olika former så kanske du som inte redan är en van löpare kommer hem och längtar efter löpning, och du som är van löpare har utvecklat din löpning vidare till nästa nivå. Den långa turen blir som en gemensam utflykt där det ges möjlighet att cykla hela eller delar av sträckan för de som inte vill springa.

Övriga pass genomförs på hotellets fina trätrall med palmerna runt omkring, och i hotellets gym. Här leder instruktörerna dig genom de olika passen så att du ska få ut så mycket som möjligt av varje pass allt efter dina förutsättningar.

Monte Gordo

3-10 oktober 2020

Passbeskrivningar

SOMA MOVE®

Flödar genom starka, vackra rörelser, barfota.
Andas i harmoni med din rörelse. Fri från tankar. Svett som droppar på mattan. Känner mig bra, kraftfull och tacksam.

SOMA MOVE® SLOW

Långsamma och lugna flytande rörelser, alltid stående.
En tydlig upplevelse av att vara stark och mjukt förflytta kroppen med nåd och lätthet. ”Slowen” värmer upp från insidan.

SOMA MIND®

Flytande från en långvarig position till en annan, lugn. Längd i dina vävnader, lätt.  Förkroppsligad närvaro och mental stillhet. Känner mig mjuk, avslappnad och uppdaterad.

PT SMALL GROUP

Det bästa av två världar, gruppträning och personlig träning i en grupp om max 8 personer. Du blir sedd, får individuell coachning och teknikträning. Passar både nybörjare och erfaren. Ny inspirerande träning för hela kroppen, där du får utmanas på din nivå tillsammans med en PT på gymmet. Parövningar, kondition, statisk träning och överkroppsstyrka är smakprov på vad vi kommer att prova på.

YIN YOGA

Här vilar vi oss i form, så skönt! Tunga och avslappnade är vi i olika positioner mellan 3 – 5 minuter. Yinyoga handlar om andning, avslappning, acceptetans och medveten närvaro. Vi får återhämta oss och tar med oss en skön känsla i kropp och själ när vi går därifrån.

CIRKEL/TABATA 

Här kör vi cirkelträning med olika övningar både med kroppsvikt och viss belastning. Det blir en blandning av styrke- och konditionsövningar. Allt för att bli starkare och orka mer i livet. Vi kör oss lite svettiga och trötta helt enkelt.